Ženy prišli z Venuše a muži z Marsu?!
Rozdielnosť v tom ako nakupujú ženy a muži je vo viacerých faktoroch. Muži a ženy sú v mnohých veciach rozdielni. Myslenie a správanie v bežných situáciách je tiež rozdielne. Nakupovanie pre ženu znamená niečo iné ako pre muža. Ak chlap povie, že rád nakupuje tak to myslí úplne inak ako žena. Žena má totiž väčšinou iný štýl nakupovania. Štýlom nakupovania myslím to, že žena síce vie čo potrebuje, ale nie vždy si kúpi práve to alebo len to, a nie vždy sa pozerá len po tej jednej veci, ale pozerá po všetkých. Preto nakupovanie u ženy znamená rituál, ktorý môže trvať dlho. U muža ide len o jedno - hľadať konkrétnu vec dovtedy, dokiaľ sa mu tá konkrétna vec znepáči. Preto nakupovanie so ženou môže muža ubíjať aj keď on sám rád nakupuje. Toto vysvetliť ženám, ale väčšinou býva problém. :) Hlavný problém spočíva v tom, že žena sa veľmi často zastavuje a ak muž ide presne za ňou musí sa zastaviť aj on. Preto odporúčam mužom prechádzať sa podľa svojho, ako len chcú, a nie vždy sa zastaviť tam, kde žena. Ženy to možno nepochopia, ale zastaviť sa 69-krát a znova sa rozbehnúť nespôsobuje síce veľkú stratu energie, no následná nervozita hovorí za všetko. Ak by toto mala žena podstupovať často, bol by problém. Preto ak si môžete všimnúť, všimnite si ženy, ktoré idú spolu nakupovať. Nakupujú síce ako keby naoko spolu, ale v skutočnosti nakupuje každá za seba. Muž nedokáže nakupovať, čiže pozerať sa po tovare, keď práve nič nechce - nedokáže to, čo žena. :)
Muž na love v supermarkete... tovar či babenky?
Muž vojde do obchodu len vtedy, keď musí. Ženy nakupujú častejšie, no menej efektívne. Naše nežnejšie polovičky strávia pri nákupoch viac času ako muži. Muži vraj vedia nakupovať lepšie ako ženy. Prečo? Pretože ich nakupovanie je efektívnejšie a rýchlejšie. Toto tvrdenie sa opiera o prieskum na vzorke 3000 dobrovoľníkov. Ženy chodia na nákupy oveľa častejšie ako muži. Často je pre nich „prechádzka" po obchodnom centre iba relaxom, pretože si veci poprezerajú, no v konečnom dôsledku nič nekúpia. Muž jednoducho iba vojde do obchodu a ako sa ukázalo, nedokáže sa v obchode zdržať dlhšie než 26 minút. Napokon odchádza presne s takým počtom vecí, ktoré mal na nákupnom zozname. Čo sa týka oblečenia, muži sú ochotní do seba viac investovať, nakupujú oblečenie, ktoré väčšinou práve potrebujú, preto nešetria na kvalite. Nuž, nedá sa s istotou vždy povedať, že muži kúpia horší alebo menej pekný tovar, i keď jeho výberom strávia podstatne menej času - v porovnaní s niektorými ženami až o niekoľko hodín, či dokonca dní. :) Odborníci tvrdia, že rituál lovu a zberu plodov pokračuje z dávnej minulosti aj do dnešných čias a výborne sa vyníma najmä v obchodných centrách. Výskumní pracovníci z Michiganu dokonca tvrdia, že pochopenie partnerovho nákupného správania môže znížiť stres počas nakupovania v obchodných centrách a zamedziť zbytočným hádkam. Muži zväčša nevedia, kedy je výhodnejšie určitý tovar kupovať a už vôbec nemávajú prehľad o akciách. Majú jasnú predstavu, čo si chcú kúpiť. Chcú vojsť dnu, zaobstarať si to a vyjsť. Predsa sú v obchodných centrách na love - a okrem rýchleho lovu bolo v časoch našich predkov dôležité, aby sa mäso dostalo domov čo najskôr. Odborník podľa stránok ScienceDaily pripomína, že tieto prejavy správania nie sú geneticky podmienené a tiež sa nemusia dotýkať absolútne každého, ale pre väčšinu z nás platia. Kým ženy dokážu minúť neuveriteľné sumy na kozmetiku, oblečenie, drogériu a podobne, muži míňajú impulzívne taktiež na zbytočné oblečenie, ale najmä na časopisy, CD a DVD nosiče, knihy, alkohol a výbavu do auta.
Sme kupujúci a nie nakupujúci
Vedeckú štúdiu realizovala aj spoločnosť Procter&Gamble, ktorá skúmala odlišnosti ženského a mužského nakupovania. Generálny manažér tejto spoločnosti pre mužskú starostlivosť povedal: „Muži sú kupujúci a nie nakupujúci. Chcú uzatvoriť obchod, kým ženy tovar vyberajú, hodnotia, prezerajú a nakoniec sa rozhodnú, či kúpia alebo nie." Navyše zistili, že muži sú „na nervy" z produktov pre ženy, ktorých je vo väčšine predajní prevaha a je pre nich desivé dostávať sa k svojmu cieľu cez „ružové žiletky". V prípade, že by boli ich „mužské" veci uložené osve, mnoho mužov by cítilo úľavu a rado by skúmalo a objavovalo nové veci. Štúdia totiž ukázala, že bez ohľadu na pohlavie, všetci veľmi radi nakupujeme predmety osobnej starostlivosti... :)
Rada nad zlato:
Nakupujte, nakupujte a nakupujte... tým pomôžete štátnej ekonomike k rastu a svojej peňaženke k vyprázdneniu... ;)